You are currently viewing יום הגבלת המהירות ל-55 קמ"ש

יום הגבלת המהירות ל-55 קמ"ש

יום הגבלת המהירות ל-55 קמ"ש

פריצת המהירות המותרת היא כנראה אחת הדרכים היותר נפוצות שבהן אנשים עוברים על החוק. לא רק שזה קל לעשות, אבל נראה שתמיד יש לזה "סיבה טובה" – אתה לא יכול להרשות לעצמך להתאחר לעבודה שוב, המטוס שלך ממריא בעוד חצי שעה, או שהחנות נסגרת. רק כמה דקות קצרות ואתה ממש ממש צריך את היוגורט הזה לארוחת הבוקר מחר.

יהיו הסיבות של אנשים לנהיגה במהירות מופרזת אשר יהיו, האמת המצערת היא שאנו עושים זאת לעתים קרובות מדי, במיוחד בהתחשב בכך שרוב תאונות הדרכים נגרמות כתוצאה ממהירות מופרזת. אז אולי הגיע הזמן לציית למהירות המותרת לשם שינוי?

יום הגבלת המהירות ל-55 קמ"ש

זמנים טובים

לפעמים זה נחמד שמגבילים אותך במהירות. ככה אפשר ליהנות מהדרך…

קצת היסטוריה

הגבלת המהירות הלאומית של 55 קמ"ש חוקקה על ידי הנשיא ניקסון ב-2 בינואר 1974. הרעיון מאחורי החוק היה לשפר את יעילות הנהיגה. המהלך נעשה גם בתגובה ישירה למחלוקת עם OPEC (הארגון ליצוא נפט) שהוביל לאמברגו על נפט על ארה"ב.

החוק חייב את כל המדינות לעמוד במגבלה של 55 מייל לשעה (90 קמ"ש) על מנת לזכות בכספים פדרליים עבור פרויקטים של כבישים מהירים. עם זאת, החוק בסופו של דבר לא היה פופולרי במיוחד, מה שהוביל לאכיפת החוק בפועל רופפת או כמעט לא קיימת. מחקרים שנערכו באותה תקופה מצאו כי למעלה מ-80% מהנהגים הפרו את המהירות המותרת בכבישים רבים בכל מקרה. כמה מדינות, כמו נבאדה ואריזונה, הרחיקו לכת והחליפו כרטיסי מהירות ב"קנסות בזבוז אנרגיה" של 5-15 דולר שאיש לא התייחס אליהם ברצינות, מסיבות שונות.

בתרבות הפופ, המספר 55 הפך גם לקיצור פופולרי למהירות המותרת. כדוגמה, יד עם זוג חמישיות בפוקר טקסס הולדם מכונה "מגבלת מהירות", מה שמראה עד כמה ההשפעה הייתה למהירות המותרת של 55 קמ"ש על העולם.

כתיבת תגובה

יום הגבלת המהירות ל-55 קמ"ש

יום הגבלת המהירות ל-55 קמ"ש

פריצת המהירות המותרת היא כנראה אחת הדרכים היותר נפוצות שבהן אנשים עוברים על החוק. לא רק שזה קל לעשות, אבל נראה שתמיד יש לזה "סיבה טובה" – אתה לא יכול להרשות לעצמך להתאחר לעבודה שוב, המטוס שלך ממריא בעוד חצי שעה, או שהחנות נסגרת. רק כמה דקות קצרות ואתה ממש ממש צריך את היוגורט הזה לארוחת הבוקר מחר.

יהיו הסיבות של אנשים לנהיגה במהירות מופרזת אשר יהיו, האמת המצערת היא שאנו עושים זאת לעתים קרובות מדי, במיוחד בהתחשב בכך שרוב תאונות הדרכים נגרמות כתוצאה ממהירות מופרזת. אז אולי הגיע הזמן לציית למהירות המותרת לשם שינוי?

זמנים טובים

לפעמים זה נחמד שמגבילים אותך במהירות. ככה אפשר ליהנות מהדרך…

קצת היסטוריה

הגבלת המהירות הלאומית של 55 קמ"ש חוקקה על ידי הנשיא ניקסון ב-2 בינואר 1974. הרעיון מאחורי החוק היה לשפר את יעילות הנהיגה. המהלך נעשה גם בתגובה ישירה למחלוקת עם OPEC (הארגון ליצוא נפט) שהוביל לאמברגו על נפט על ארה"ב.

החוק חייב את כל המדינות לעמוד במגבלה של 55 מייל לשעה (90 קמ"ש) על מנת לזכות בכספים פדרליים עבור פרויקטים של כבישים מהירים. עם זאת, החוק בסופו של דבר לא היה פופולרי במיוחד, מה שהוביל לאכיפת החוק בפועל רופפת או כמעט לא קיימת. מחקרים שנערכו באותה תקופה מצאו כי למעלה מ-80% מהנהגים הפרו את המהירות המותרת בכבישים רבים בכל מקרה. כמה מדינות, כמו נבאדה ואריזונה, הרחיקו לכת והחליפו כרטיסי מהירות ב"קנסות בזבוז אנרגיה" של 5-15 דולר שאיש לא התייחס אליהם ברצינות, מסיבות שונות.

בתרבות הפופ, המספר 55 הפך גם לקיצור פופולרי למהירות המותרת. כדוגמה, יד עם זוג חמישיות בפוקר טקסס הולדם מכונה "מגבלת מהירות", מה שמראה עד כמה ההשפעה הייתה למהירות המותרת של 55 קמ"ש על העולם.