You are currently viewing יום המדע הבדיוני

יום המדע הבדיוני

יום המדע הבדיוני

אף אחד לא הולך להטיל אשמה על אותם אנשים שאולי מעולם לא שמעו על יום המדע הבדיוני הלאומי! זה נפוץ בחוגים מסוימים אבל כמעט לא ידוע באחרים. קריאת ספרי מדע בדיוני, צפייה בסרטי מדע בדיוני, התחפשות לגיבור על מועדף ואולי אפילו השתתפות בקומיקון לא מתאימה לכולם. אבל, כפי שמתברר, בשנים האחרונות יום המדע הבדיוני הלאומי הפך לאירוע פופולרי מאוד וייחודי שמציין את לוח השנה של כל מעריץ אמיתי ומסור של מדע בדיוני.

למרות שזה לא חג רשמי מכל סוג שהוא (כלומר שהוא לא מוכר או מוכרז על ידי שום ממשלה), יום המדע הבדיוני הלאומי זוכה למידת מה של אמון באמצעות הכרה שלו על ידי ארגונים כמו ערוץ הולמרק כמו גם תאגיד Scholastic. יום המדע הבדיוני הלאומי התרחב לא רק ברחבי ארצות הברית, אלא גם עשה את דרכו באזורים שונים בעולם.

עכשיו הגיע הזמן ללמוד ולהתכונן לחגוג את יום המדע הבדיוני הלאומי!

יום המדע הבדיוני

זמנים טובים

התכונן לחקור גלקסיות וממדים מעבר לחלומות הפרועים ביותר שלך עם סיפורים שדוחפים את הגבולות של מה שאפשר!

קצת היסטוריה

יום המדע הבדיוני הלאומי נחגג בתאריך זה בתחילת השנה מסיבה טובה. 2 בינואר היה התאריך שנבחר כדי להתכתב עם תאריך הלידה הרשמי של סופר המדע הבדיוני המפורסם אייזיק אסימוב, שנחשב שנולד ב-2 בינואר 1920. מר אסימוב אחראי לכמה יצירות מדהימות של ספרות מדע בדיוני במהלך חייו, כמו "רדדת לילה" ו"טרילוגיית היסודות".

אייזק אסימוב, ביוכימאי במקור, היה ידוע כאחד הסופרים הפוריים בכל הזמנים, לאחר שכתב או ערך יותר מ-500 ספרים. הוא נחשב באופן נרחב למאסטר של מדע בדיוני קשה והיה חבר וסגן נשיא במשך תקופה ארוכה של Mensa International. היה צריך לקנא במסירותו לדיוק המדעי.

אסימוב היה אחראי על מגוון מונחים הקשורים ליום המדע הבדיוני הלאומי. הוא טבע את המונח "רובוטיקה" בסיפורו "שקרן!" מ-1941. בנוסף, הוא גם הגה את המונח "ספום" במאמר שכותרתו, "אין מקום כמו ספאם" שפורסם ב-Atmosphere in Space Cabins and Closed Environments. בסופו של דבר המונח "פסיכוהיסטוריה" נוצר בסיפורי היסוד שלו כדי למנות ענף בדיוני של המדע המשלב היסטוריה, סוציולוגיה וסטטיסטיקה מתמטית כדי ליצור תחזיות כלליות לגבי ההתנהגות העתידית של קבוצות גדולות מאוד של אנשים.

אייזק אסימוב היה אתאיסט וגם הומניסט ורציונליסט – הוא לא התנגד למעשה לאמונות הדתיות שהיו לאחרים. עם זאת, הוא כעס לעתים קרובות מאמונות תפלות ופסאודו-מדעיות שניסו להתחזות למדע אמיתי.

כתיבת תגובה

יום המדע הבדיוני

יום המדע הבדיוני

אף אחד לא הולך להטיל אשמה על אותם אנשים שאולי מעולם לא שמעו על יום המדע הבדיוני הלאומי! זה נפוץ בחוגים מסוימים אבל כמעט לא ידוע באחרים. קריאת ספרי מדע בדיוני, צפייה בסרטי מדע בדיוני, התחפשות לגיבור על מועדף ואולי אפילו השתתפות בקומיקון לא מתאימה לכולם. אבל, כפי שמתברר, בשנים האחרונות יום המדע הבדיוני הלאומי הפך לאירוע פופולרי מאוד וייחודי שמציין את לוח השנה של כל מעריץ אמיתי ומסור של מדע בדיוני.

למרות שזה לא חג רשמי מכל סוג שהוא (כלומר שהוא לא מוכר או מוכרז על ידי שום ממשלה), יום המדע הבדיוני הלאומי זוכה למידת מה של אמון באמצעות הכרה שלו על ידי ארגונים כמו ערוץ הולמרק כמו גם תאגיד Scholastic. יום המדע הבדיוני הלאומי התרחב לא רק ברחבי ארצות הברית, אלא גם עשה את דרכו באזורים שונים בעולם.

עכשיו הגיע הזמן ללמוד ולהתכונן לחגוג את יום המדע הבדיוני הלאומי!

זמנים טובים

התכונן לחקור גלקסיות וממדים מעבר לחלומות הפרועים ביותר שלך עם סיפורים שדוחפים את הגבולות של מה שאפשר!

קצת היסטוריה

יום המדע הבדיוני הלאומי נחגג בתאריך זה בתחילת השנה מסיבה טובה. 2 בינואר היה התאריך שנבחר כדי להתכתב עם תאריך הלידה הרשמי של סופר המדע הבדיוני המפורסם אייזיק אסימוב, שנחשב שנולד ב-2 בינואר 1920. מר אסימוב אחראי לכמה יצירות מדהימות של ספרות מדע בדיוני במהלך חייו, כמו "רדדת לילה" ו"טרילוגיית היסודות".

אייזק אסימוב, ביוכימאי במקור, היה ידוע כאחד הסופרים הפוריים בכל הזמנים, לאחר שכתב או ערך יותר מ-500 ספרים. הוא נחשב באופן נרחב למאסטר של מדע בדיוני קשה והיה חבר וסגן נשיא במשך תקופה ארוכה של Mensa International. היה צריך לקנא במסירותו לדיוק המדעי.

אסימוב היה אחראי על מגוון מונחים הקשורים ליום המדע הבדיוני הלאומי. הוא טבע את המונח "רובוטיקה" בסיפורו "שקרן!" מ-1941. בנוסף, הוא גם הגה את המונח "ספום" במאמר שכותרתו, "אין מקום כמו ספאם" שפורסם ב-Atmosphere in Space Cabins and Closed Environments. בסופו של דבר המונח "פסיכוהיסטוריה" נוצר בסיפורי היסוד שלו כדי למנות ענף בדיוני של המדע המשלב היסטוריה, סוציולוגיה וסטטיסטיקה מתמטית כדי ליצור תחזיות כלליות לגבי ההתנהגות העתידית של קבוצות גדולות מאוד של אנשים.

אייזק אסימוב היה אתאיסט וגם הומניסט ורציונליסט – הוא לא התנגד למעשה לאמונות הדתיות שהיו לאחרים. עם זאת, הוא כעס לעתים קרובות מאמונות תפלות ופסאודו-מדעיות שניסו להתחזות למדע אמיתי.