You are currently viewing יום מצעדי מוזיקת הפופ

יום מצעדי מוזיקת הפופ

יום מצעדי מוזיקת הפופ

למי שאי פעם הקשיב למוזיקת פופ ברדיו, הרעיון של מצעדי מוזיקת פופ שבועיים לפחות יהיה מוכר במעורפל. תחנות רדיו משמיעות לעתים קרובות ספירה לאחור של חמשת השירים המובילים או עשרת השירים המובילים בטבלה באותו שבוע, כאשר דגימות או כל השירים מושמעים.

קשה להתעלם ממוזיקת פופ. ואפילו לאותם אנשים שלא בהכרח אוהבים את זה, יש סיכוי די טוב שהם שמעו לפחות חלק מהשירים שנמצאים היום במצעדים. בין אם מקניות בחנות, שמיעת אותן בפרסומות בטלוויזיה או סתם במכונית של מישהו אחר בזמן נהיגה עם החלק העליון למטה, מוזיקת פופ נמצאת בכל מקום.

לא רק שהיא נמצאת בכל מקום, אלא שמוזיקת פופ היא שקית מעורבת של מה שחלק מהאנשים חושבים שנשמע כמו מחבט נורא, וכמה שירים מעניינים באמת שכולם מגיעים איכשהו לשיא הפופולריות. בעוד שירים מסוימים עשויים להיות במצעד לשבוע אחד בלבד, ישנם אחרים שנשארים בין השירים הפופולריים ביותר במשך חודשים ארוכים. וקשה לחזות איך או למה השירים האלה מקבלים את התוצאות שהם מקבלים.

אבל אחרי הכל, ככה אנשים נוטים לשפוט את הלהקות והמוזיקאים המשפיעים ביותר – אם שיר יישאר במצעדים במשך תקופה ארוכה, יש סיכוי טוב שגם הנכדים שלכם יידעו אותו. זה לא עניין של מה בכך ששמות כמו הביטלס ואלביס פרסלי מצאו את דרכם בראש המצעדים במשך כמה תקופות מתמשכות.

יום מצעדי מוזיקת הפופ

זמנים טובים

אם תפתחו עכשיו את הרדיו, בטוח יתנגן לו איזה שיר פופ באחת התחנות 🙂

קצת היסטוריה

אנשים מסוימים עשויים לחשוב שלפני הגדרת מצעדי מוזיקת פופ, חשוב לקבוע הגדרה של מוזיקת פופ עצמה. אבל קשה גם להמציא הגדרה עבודה של מוזיקת פופ ללא מצעדי מוזיקת הפופ, כי היא מתנגדת לסיווג לז'אנר בודד. אמנם ניתן לומר שיש סגנון "טיפוסי" של מוזיקת פופ בתקופה ובמדינה מסוימת, אך השירים שבראש המצעדים אכן נוגדים את הגבולות הללו. עם זאת, שירי מוזיקת פופ בממוצע באורך של כשלוש דקות (זמן שידור אופטימלי ברדיו) ומיוצרים באופן מסחרי. אבל בסופו של דבר הכל סובייקטיבי ולעיתים קרובות כולל אלמנטים שלקוחים מג'אז, דאנס, אורבני, רוק, פאנק, קאנטרי, לטינית וסגנונות מוזיקה אחרים.

4 בינואר 1936 הביא אירוע חשוב, שהיה פרסום "מצעד הלהיטים" הראשון של מגזין בילבורד. רשימה זו של השירים המובילים כללה את "עצור, תסתכל והקשיב" למקום הראשון, שהוקלט על ידי כנר הג'אז ג'ו ונוטי והתזמורת שלו.

לאחר מכן, טבלת הפופולריות הראשונה של המוזיקה בקנה מידה גדול יותר החלה בקיץ 1940. עד 1958, השירים הללו אוחדו לרשימת 'Hot 100' שנמשכה יותר מ-50 שנה. בעוד שהוט 100 הוגבל במקור להשמעת רדיו, הוא משלב כעת השמעת רדיו עם מכירת סינגלים, הורדות דיגיטליות ופעילות סטרימינג.

ציון יום מצעדי מוזיקת הפופ ב-4 בינואר הוא קריצה לפרסום הלהיטים המקורי של מגזין בילבורד לפני יותר מ-85 שנים. יום מצעדי מוזיקת הפופ נחגג כבר שנים ומעלה את אמות המידה החשובות ביותר מבין המוזיקה, מצעדי מוזיקת הפופ, אל אור הזרקורים בו היא צריכה להיות. אחרי הכל, בלי החידוש הזה, איך כולם ידעו מהי המוזיקה הכי טובה שיש בחוץ ?

כתיבת תגובה

יום מצעדי מוזיקת הפופ

יום מצעדי מוזיקת הפופ

למי שאי פעם הקשיב למוזיקת פופ ברדיו, הרעיון של מצעדי מוזיקת פופ שבועיים לפחות יהיה מוכר במעורפל. תחנות רדיו משמיעות לעתים קרובות ספירה לאחור של חמשת השירים המובילים או עשרת השירים המובילים בטבלה באותו שבוע, כאשר דגימות או כל השירים מושמעים.

קשה להתעלם ממוזיקת פופ. ואפילו לאותם אנשים שלא בהכרח אוהבים את זה, יש סיכוי די טוב שהם שמעו לפחות חלק מהשירים שנמצאים היום במצעדים. בין אם מקניות בחנות, שמיעת אותן בפרסומות בטלוויזיה או סתם במכונית של מישהו אחר בזמן נהיגה עם החלק העליון למטה, מוזיקת פופ נמצאת בכל מקום.

לא רק שהיא נמצאת בכל מקום, אלא שמוזיקת פופ היא שקית מעורבת של מה שחלק מהאנשים חושבים שנשמע כמו מחבט נורא, וכמה שירים מעניינים באמת שכולם מגיעים איכשהו לשיא הפופולריות. בעוד שירים מסוימים עשויים להיות במצעד לשבוע אחד בלבד, ישנם אחרים שנשארים בין השירים הפופולריים ביותר במשך חודשים ארוכים. וקשה לחזות איך או למה השירים האלה מקבלים את התוצאות שהם מקבלים.

אבל אחרי הכל, ככה אנשים נוטים לשפוט את הלהקות והמוזיקאים המשפיעים ביותר – אם שיר יישאר במצעדים במשך תקופה ארוכה, יש סיכוי טוב שגם הנכדים שלכם יידעו אותו. זה לא עניין של מה בכך ששמות כמו הביטלס ואלביס פרסלי מצאו את דרכם בראש המצעדים במשך כמה תקופות מתמשכות.

זמנים טובים

אם תפתחו עכשיו את הרדיו, בטוח יתנגן לו איזה שיר פופ באחת התחנות 🙂

קצת היסטוריה

אנשים מסוימים עשויים לחשוב שלפני הגדרת מצעדי מוזיקת פופ, חשוב לקבוע הגדרה של מוזיקת פופ עצמה. אבל קשה גם להמציא הגדרה עבודה של מוזיקת פופ ללא מצעדי מוזיקת הפופ, כי היא מתנגדת לסיווג לז'אנר בודד. אמנם ניתן לומר שיש סגנון "טיפוסי" של מוזיקת פופ בתקופה ובמדינה מסוימת, אך השירים שבראש המצעדים אכן נוגדים את הגבולות הללו. עם זאת, שירי מוזיקת פופ בממוצע באורך של כשלוש דקות (זמן שידור אופטימלי ברדיו) ומיוצרים באופן מסחרי. אבל בסופו של דבר הכל סובייקטיבי ולעיתים קרובות כולל אלמנטים שלקוחים מג'אז, דאנס, אורבני, רוק, פאנק, קאנטרי, לטינית וסגנונות מוזיקה אחרים.

4 בינואר 1936 הביא אירוע חשוב, שהיה פרסום "מצעד הלהיטים" הראשון של מגזין בילבורד. רשימה זו של השירים המובילים כללה את "עצור, תסתכל והקשיב" למקום הראשון, שהוקלט על ידי כנר הג'אז ג'ו ונוטי והתזמורת שלו.

לאחר מכן, טבלת הפופולריות הראשונה של המוזיקה בקנה מידה גדול יותר החלה בקיץ 1940. עד 1958, השירים הללו אוחדו לרשימת 'Hot 100' שנמשכה יותר מ-50 שנה. בעוד שהוט 100 הוגבל במקור להשמעת רדיו, הוא משלב כעת השמעת רדיו עם מכירת סינגלים, הורדות דיגיטליות ופעילות סטרימינג.

ציון יום מצעדי מוזיקת הפופ ב-4 בינואר הוא קריצה לפרסום הלהיטים המקורי של מגזין בילבורד לפני יותר מ-85 שנים. יום מצעדי מוזיקת הפופ נחגג כבר שנים ומעלה את אמות המידה החשובות ביותר מבין המוזיקה, מצעדי מוזיקת הפופ, אל אור הזרקורים בו היא צריכה להיות. אחרי הכל, בלי החידוש הזה, איך כולם ידעו מהי המוזיקה הכי טובה שיש בחוץ ?